Het verschil tussen angstig zijn en angstaanvallen

angstaanvallen

Vandaag wil ik het hebben over het verschil tussen angstig zijn en volwaardige, slopende angstaanvallen. In vorige artikels zei ik al dat we allemaal weleens momenten hebben waarop we een beetje angstig zijn. Het is een natuurlijke reactie op iets wat wij als een mogelijke bedreiging beschouwen.

angstaanvallen

Soms is het simpelweg de angst voor het onbekende.

Soms zijn we bang dat we onszelf beschamen of dat we onze geliefden teleurstellen. Het is meestal niet echt een probleem. Het is ongemakkelijk. Maar het kan ook een goede manier zijn om je te motiveren om harder te werken, meer te studeren en zo verder. Simpele kleine momenten van angstgevoelens zijn geen probleem en ook niet wat we tijdens dit thema willen verminderen.

Aan de andere kant van het spectrum liggen de grote angstaanvallen.

Voor een aantal ongelukkige individuen, lopen de angstgevoelens zo zeer uit de hand en laat hun lichaam zoveel stresshormonen los dat ze het op moeten nemen tegen alles van totale isolatie tot frequente paniekaanvallen. Dit wordt meestal ook vergezeld van serieuze fysieke symptomen inclusief braken, diarree, migraine etc. De behandeling van deze extreme angstaanvallen ligt ook buiten de scope van dit thema.
Wanneer je vermoedt dat je hieraan lijdt, zoek dan alsjeblieft onmiddellijk professionele hulp.

Wat we wel aanpakken is alles in het midden.

Wanneer je bezorgd bent en regelmatig angstgevoelens hebt en het begint zijn sporen na te laten op de kwaliteit van je leven en je gezondheid, zonder dat het een serieus medisch probleem is. Wanneer je angst een invloed heeft op je slaap, je vermogen om te ontspannen, van het leven te genieten met de mensen waar je van houdt. Dan hoop ik dat ik je een paar tips en ideeën kan geven om je te helpen met het verminderen van je angstgevoelens.

Geef deze uitdaging een kans.

Maar wanneer je merkt dat de dingen uit de hand beginnen lopen en naar serieuze angstaanvallen gaan, aarzel dan alsjeblieft niet om hulp te zoeken.
Wat ik je kan tonen is hoe je kunt ontspannen, hoe je je gedachten in perspectief krijgt, hoe je je zenuwstelsel kalmeert, en hoe je je houding van constante bezorgdheid en angst verandert naar vooruitkijken naar wat de toekomst brengt.

Denk erover na wat je deze artikels heeft doen lezen.

Of als je hier via Google terecht bent gekomen, wat heeft je naar informatie doen zoeken over het verschil tussen angstgevoelens en angstaanvallen. Reflecteer op hoe dikwijls je op een bepaalde dag angstig was. Op een week, of zelfs een maand. Tussen het spectrum van af en toe een beetje angstig zijn, en slopende chronische, waar denk je dat je ergens zit? Zoek dat uit en beslis dan of deze posts je kunnen helpen, of dat je meer gespecialiseerde hulp nodig hebt. Wanneer je op de rand zit, geef het dan een kans en zie hoe het loopt. Je hebt misschien niet het gevoel dat je überhaupt moet veranderen, maar ik beloof je dat we tegenwoordig allemaal kunnen profiteren van een beetje minder stress, angst en bezorgdheid en wat meer ontspanning.

>