Stop de cafeïne bij angstgevoelens en stress!

effecten van cafeïne

We hebben de negatieve effecten die cafeïne bij angstgevoelens kan hebben al eens aangehaald. Er is een link tussen de consumptie van cafeïne en het verergeren van angstgevoelens.

Omdat ieders metabolisme en fysieke opbouw anders is, kan dit probleem bij jou opmerkbaar zijn, of helemaal geen effect op je hebben.

Omdat cafeïne echter een stimulant is, is het logisch dat het jouw al sterke gevoelens van rusteloosheid en agitatie kan verergeren.

Lees verder om meer te leren over de potentiële relatie tussen je ochtend java en de kriebels die je ervaart. Daarna kan je beslissen hoe en of je er minder van wilt drinken.

Het stimulerend effect van cafeïne bij angstgevoelens kan tot nerveuze gevoelens, bibberen of nog meer angst leiden.

Dit is vooral waar wanneer je niet gewoon bent om het te consumeren.

En ook, wanneer je al een angstprobleem hebt of gevoelig bent voor die emotie, kan het drinken van overmatige hoeveelheden cafeïnehoudende dranken je effectief in een paniekaanval doen belanden.

Deze substantie stimuleert je centrale zenuwstelsel, en versnelt lichaamsfuncties zoals je metabolisme.

Je weet misschien niet dat cafeïne effectief werkt op het onderdrukken van hormonen als adenosine. Dat vertraagt je zenuwcellen en maakt je slaperig . Dat is hoe cafeïne je oppept.

Sommige mensen kunnen heel gevoelig zijn voor cafeïne.

cafeïne bij angstgevoelensHet onnozele minieme versnellen van je hartslag wat sommigen ervaren door een beetje cafeïne, kan iemand met angstproblemen serieus doen afzien.

Wanneer je een zenuwachtig gevoel opmerkt, hoofdpijn, intense angst of een andere negatieve sensatie wanneer je koffie drinkt of chocolade eet, probeer het dan uit je dieet te verwijderen en zie wat er gebeurt.

Houd er rekening mee dat je afkickverschijnselen kunt ervaren die zelfs erger zijn dan de angstsymptomen.

Probeer om ze uit te zitten en kijk of je angstgevoelens na verloop van tijd minder worden. Dit kan een potentiële sleutel naar een beter leven zijn.

Het is waarschijnlijk een goed plan om je dagelijkse cafeïne inname langzaam te verminderen. En niet direct cold turkey te gaan. Maak dagelijks notities over hoe je je voelt wanneer je het uit je systeem haalt.

Deze notities kunnen je motiveren wanneer je bewijs ziet dat de dingen verbeteren. Blijf doorgaan totdat je voor minstens een week geen cafeïne hebt binnen gekregen.

Blijf het vermijden terwijl je je angstniveau in de gaten houdt. Dit experiment zal je een hoop inzicht geven over hoe gevoelig jouw lichaam is voor deze substantie.

Je zal snel merken dat het opgeven van je favoriete cafeïne drank en snacks, de moeite waard is om je minder angstig te voelen.

De kans bestaat dat je het zelfs niet zal missen eenmaal je je beter begint te voelen. Je angst verminderen is een resultaat dat zeker een beetje opoffering waard is.

>