3 Simpele manieren om dankbaarheid te uiten

dankbaarheid

Ben jij dankbaar voor de kleine dingetjes in je leven?

Laten we eens terugkijken naar het concept van dankbaarheid.

Ik geloof echt dat het zo’n belangrijk aspect is van tevredenheid.

Wanneer je echt dankbaar bent voor de kleine dingen in het leven is het haast onmogelijk om te klagen. In de post van vandaag deel ik graag enkele simpele manieren met je waarop je je dankbaarheid van dag tot dag kunt oefenen.

Eens je begint een gewoonte te maken van dankbaarheid zal je ontdekken dat je attitude enorm verbetert.

Dankbaarheidsjournal

Een dagelijks dankbaarheidsjournal creëren is een van de beste manieren om te erkennen waar je dankbaar voor bent in het leven.

Deze handeling werkt het best in de avond zodat je kan terugkijken naar je dag en bepalen welke gebeurtenissen je dankbaar hebben doen voelen.

Je journal kan in papier zijn in een gebonden boek of een notitieboekje, of download het gratis journal hieronder en print hem uit.

Als je meer een digitaal persoon bent is het ook goed om je journal bij te houden in Word of een online applicatie.

Het belangrijkste is dat je elke avond drie tot vijf dingen opschrijft waar je die dag dankbaar voor bent. Zelfs de kleinste, simpelste dingen kunnen een krachtige herinnering zijn aan jouw geluk.

Meditatie

dankbaarheidJe hebt waarschijnlijk veel gehoord over meditatie maar je bent misschien nog onzeker over hoe het precies werkt.

Het concept lijkt misschien overweldigend en verwarrend maar dit hoeft niet zo te zijn. Meditatie is gewoon de tijd nemen om bewust je gedachten leeg te maken van de kleine dingen die doorheen de dag in je opkomen.

Je kan ergens in stilte zitten of je kan kiezen voor een begeleide meditatie. Wat je ook kiest, de bedoeling is om je gedachten te focussen op het huidige moment.

Door dit herhaaldelijk te oefenen zal je beginnen de verbindingen in je brein te trainen die eraan werken om positieve resultaten te behalen zoals verhoogde dankbaarheid, verbeterde aandachtspanne en een rustigere ingesteldheid.

Mindfulness is een erg krachtig middel.

Ochtendroutine

Een andere betekenisvolle manier om dankbaarheid vooraan in je gedachten te krijgen is door een ochtendroutine te creëren waarin je nadenkt over de dingen waarvoor je dankbaar bent in het leven.

Drie of vier dingen volstaan en je hoeft niet noodzakelijk deze formeel op te schrijven zoals met een dankbaarheidsjournal.

Gewoon nadenken over wat je vreugde brengt en waar je dankbaar voor bent zullen de gevoelens voor de rest van de dag bepalen. Je kan dit doen terwijl je je koffie drinkt of tijdens je ochtendwandeling.

Deze gewoonte zal je helpen om de neurale connecties te ontwikkelen die de positiviteit doen stromen.

Dit zijn drie simpele manieren om dankbaarheid in je leven te beoefenen. Probeer ze en zie zelf of je je meer positief en dankbaar voelt.

>