In 6 Stappen Van Denken Naar Actie

klagen op social media

Houd jij ook zo van plannen maken?

Ik kan daar zo enorm enthousiast over worden!

Er zijn veel mensen die het fantastisch doen in visualiseren, doelen stellen, plannen maken, en rampenplannen opstellen voor elk obstakel dat maar zou kunnen opduiken op weg naar het bereiken van hun doel. Veel van diezelfde mensen zetten echter nooit de eerste stap in de echte wereld. Al hun acties gebeuren tussen hun twee oren.

Hoewel helderheid over je intenties, en plannen maken, belangrijke eerste stappen zijn, gebeurt er niets totdat je actie onderneemt.

Mensen die veel actie ondernemen zijn meestal succesvol. En mensen die intelligent en bedachtzaam actie ondernemen zijn enorm succesvol. Zij die plannen maken en nooit iets doen zijn nooit succesvol.

Download het werkblad ‘Zet je dromen om in actie’  om je op weg te helpen.

Volg deze zes stappen om van plannen naar actie te gaan en echte resultaten te creëren:

  1. Zet een tijdslimiet op je planningsfase. Er is geen vooropgestelde tijdsduur voor hoe lang deze fase zou mogen duren. Als je van plan bent om een raket te bouwen om naar Mars te sturen, zal de planningsperiode langer zijn dan die voor een doel voor het verliezen van vijf kilo lichaamsgewicht.
  2. Begin onmiddellijk met het ondernemen van actiestappen. Er is altijd wel een stap die je onmiddellijk kan zetten. Je hebt misschien een dag of twee nodig om je dieet en bewegingsplan uit te werken, maar je kan nu direct al alle junkfood uit je huis verwijderen.
    • Of je kan naar de gemeente rijden en het proces voor de aanvraag van je paspoort starten voor die trip naar China die je uiteindelijk gaat doen.
    • Wat kan je vandaag doen om te beginnen met naar je doel toe te werken? Creëer een beetje momentum. Vermijd om een dag voorbij te laten gaan zonder een concrete stap naar het bereiken van dat doel te zetten.
    • Plan jouw dagelijkse actie zo vroeg op de dag als mogelijk is. Je zult minder snel geneigd zijn om het uit te stellen, en je krijgt misschien een motivatieboost terwijl er nog genoeg tijd is om er iets constructiefs mee te doen.
  3. Herinner jezelf aan al de vorige keren dat je iets gepland had en die eerste stap niet hebt gezet. Je hebt nagedacht over veel dingen die nooit verder geraakt zijn dan de planningsfase. Het is gemakkelijk om spijt te hebben over de dingen waarin we in het verleden gefaald hebben. Goed! Gebruik die pijn om jezelf deze keer te motiveren.
  4. Begrijp dat het verschil tussen een goed plan en een perfect plan maar minimaal is. Het verschil dat ertoe doet is hoe je jouw plan in actie omzet. Van start gaan is belangrijker dan het perfectioneren van jouw initiële benadering. Je kan je plan onderweg nog aanpassen.
  5. Bepaal de echte reden waarom je er zo lang over doet om effectief iets te doen.  Het is een angstprobleem. Het is misschien de angst om fouten te maken, te falen, de verkeerde beslissing te nemen voor de richting die je met je leven uit wilt, of misschien ben je wel bang om te slagen. Maar je kan ervan uit gaan dat angst de kern is van je uitstelgedrag.
  6. Creëer een ratio voor de tijd die je aan planning spendeert versus de tijd waarin je actie onderneemt. Veel mensen spenderen zeven uur per dag aan planning en onderzoek versus een uur van echte activiteit. Deze waarden omdraaien zou heel voordelig zijn. De meest succesvolle mensen die je kan vinden doen meer op een dag dan de meesten onder ons in een maand.

van denken naar actieHet is tijd om je leven te veranderen in plaats van er enkel maar over na te denken. Zoek uit hoe goed jouw plan is, zodat je het kan aanpassen als dat nodig is. Onze 90 dagen actie planner is daar een perfect hulpmiddel bij. Jouw gedachten doen niets in de echte wereld gebeuren. Ze vormen enkel de acties die jij kiest om door te voeren.

Dus, onderneem die actie – vandaag!

>