30 Methodes voor minder angstgevoelens

om hulp vragen

Wow! Kan je geloven hoe snel de afgelopen 30 dagen omgevlogen zijn?

We zijn aan het einde gekomen van ons thema over angstgevoelens.

Ik hoop oprecht dat je de controle over je angstige geest gekregen hebt. En dat je een gereedschapskist met echte strategieën hebt die je kan gebruiken om je beter te voelen. Ongeacht de occasionele opflakkeringen van angst.

We hebben de afgelopen 30 dagen een hoop informatie overlopen. Het kan zijn dat je er nogmaals doorheen moet lezen om het advies en de actiestappen te onthouden. Daarom hebben we de hele 30 artikelen gebundeld in een ebook dat je als handig naslagwerk kunt gebruiken.

Het is ok als je nog niet direct alles mee hebt. Het is in feite een slimme zet om de informatie regelmatig terug te lezen. Op deze manier heb je je favoriete strategieën bij de hand wanneer je ze het meeste nodig hebt.

Het maakt niet uit hoeveel angst je tegenkomt, er zijn dingen die je zelf kan doen om ze te verlichten.

Wanneer je professionele hulp nodig hebt om je te helpen en te steunen, aarzel dan zeker niet om zo iemand te contacteren.

Maar weten dat jij de kracht hebt om je eigen oncomfortabele gevoel, gerelateerd aan stress, angst of overweldiging, te verminderen is echt wel empowering.

Je hebt geleerd wat angst verminderen is, de manieren waarop het effect op je brein heeft, en hoe je het moet herkennen. Dat alles is een fantastisch fundament in het begrijpen van deze toxische aandoening die je leven in zijn greep kan houden.

Je begrijpt nu ook de impact die angstgevoelens kunnen hebben op je job, relaties en algemeen geluk.

Het is een serieuze zaak.

Je hoeft je echter niet overweldigd te voelen. Nu heb je verschillende verwerkingsmechanismen om die verschrikkelijke gevoelens die bij angst komen te overwinnen.

Je kunt herkennen wanneer het komt opzetten, en je weet het op een realistische manier te kaderen.

Strategieën zoals diep ademen, beweging, visualisatie en gezond eten, zijn dingen die je kunt gebruiken om een meer positief beeld met hogere energielevels op te zetten en angstgevoelens te stoppen wanneer die je toch nog overvallen.

Het gebruiken van kalmeringstechnieken, je financiën en omgeving op orde zetten, dankbaarheid uiten en uitstelgedrag aanpakken zijn ook actieve methoden die angst verminderen.

Tenslotte, onthoud alsjeblieft dat je angstgevoelens en stress niet in je eentje aan hoeft te pakken. Steun op je hulpnetwerk om je doorheen moeilijke tijden te krijgen.

Ga naar buiten en wees sociaal.

Zelfs als de wereld je overweldigt. Als sociale wezens hebben we het nodig om anderen om ons heen te hebben. Laat ze jou helpen, je aan het lachen maken en je helen.

Een stukje van jezelf aan anderen geven is ook een manier om je angst te verminderen. En zo ga je dingen in perspectief zien.

Welk van deze 30 dagen van oefeningen resoneert het meeste met jou?

Welke lijken in jouw lifestyle te passen en kloppen met jouw persoonlijkheid? Dit zijn diegenen die je als eerste in je toolkit moet steken.

Wanneer een strategie voor jou logisch lijkt, is ze gemakkelijker te implementeren. Eens je meer vertrouwen begint te krijgen en het gevoel krijgt dat je een impact hebt op hoe jij je voelt, voeg dan nog andere technieken toe aan jouw mix.

Behoud wat werkt.

Gooi weg wat niet werkt voor jou. Maar probeer het eerst en oefen een beetje voordat je de methode aan de kant schuift.

Ik hoop echt dat je het gevoel hebt dat jij terug aan het stuur zit. En dat je de controle over je angstgevoel gewonnen hebt. Ik hoop ook dat je klaar bent om de wereld aan te kunnen met meer zelfvertrouwen, rust en enthousiasme.

>