Houd een journal bij om de oorzaken van je burnout en vermoeidheid te vinden

vaste structuur

Journaling is een geweldig middel op gedachten vast te leggen, dankbaarheid te verkennen en onze innerlijke gevoelens uit te drukken – maar wist je dat het ook een waardevol onderzoeksmiddel is? Soms kan onze vermoeidheid en gevoel van burnout zo alomvattend zijn dat we niet de nodige perspectief hebben die nodig is om de kernproblemen te zien. Journaling kan helpen.

Journallen kan met de tijd elementen van je vermoeidheid en burnout blootleggen die anders ongezien gaan.

Laten we kijken naar enkele manieren om journallen te gebruiken om zo kernproblemen van vermoeidheid en burnout op te merken.

journal

  • Bullet journals– Bullet journals worden gemaakt van stukjes informatie die gemakkelijk vast te leggen zijn. Een systeem van symbolen of korte zinnen creëren die overeenstemmen met verschillende gevoelens is een manier om je dag vast te leggen.
  • Handgeschreven journals– Journals met blanco pagina’s die geen vaste structuur stellen zijn perfect voor het uitdrukken van vrij vloeiende gedachten en het opschrijven van wat er ook in je op komt. Het niet hebben van een vaste structuur voor dit proces laat doe dat je creatief en door je onderbewustzijn gedreven materiaal neerschrijft.
  • Aansporingsjournals– Thema journals met voorgeschreven aansporingen zijn een uitstekende manier om te focussen op je gedachten op een specifieke manier. Journals die ontworpen zijn om je te doen denken op een bepaalde manier kunnen je helpen om je aandacht te focussen en ideeën te doen ontstaan op een algemene manier die helpt om vermoeidheid en burnout te weerstaan. Jezelf directe vragen stellen die je doen nadenken kunnen helpen om enkele momenten van verlichting te triggeren over je situatie.
  • Doodle journals– Kunsttherapie is een fantastische manier om onderliggende problemen te onthullen die zichzelf niet uitdrukken in je bewuste gedachten. Tekenen, kleuren, doodlen, of op een andere manier creatief zijn is een geweldige manier om je gedachten en gevoelens te verkennen.
  • Bijbel journals– Er is een leuke trend op dit moment van het doodlen of tekenen in je Bijbel. Er is geen beter middel om te helpen bij het identificeren van onze diepste zwaktes, stressen, hoop en angsten dan de Bijbel. Het vinden van verlichtende passages die overeenstemmen met je ziel kunnen je een richting tonen van wat je vermoeidheid en burnout veroorzaakt.

vaste structuurEens je een methode van journallen gevonden hebt die bij je past, spendeer dan een paar weken tot een maand toegewijd aan dit proces alvorens je begint met de data te herbekijken. Zijn er enkele patronen die naar boven komen? Springen bepaalde ideeën naar voren?

De informatie die je verzameld is misschien net wat je nodig hebt om te beginnen denken over veranderingen die je kan maken om wat verlichting te verkrijgen. Het kan informatie zijn die je kan delen met je geneesheer of raadsheer.

Het maakt niet uit of je de informatie deelt of ze voor jou persoonlijk houdt, er is altijd een voordeel aan journallen om de symptomen van vermoeidheid en burnout te verlichten.

Aan de slag!

Voila, nu weet je waarom een journal bijhouden je kan helpen met het opsporen van de oorzaken van vermoeidheid en burnout.

Ga naar onze webshop en bestel snel jouw eigenste journal. Klik op deze link en ik breng je onmiddellijk waar je moet zijn.

Op jouw succes ❤️

Natascha

>