Hoe je uitdagingen omarmt en nieuwe routines creëert

uitstelgedrag - planner

Ik heb het eerder al gehad over het belang van je attitude wanneer het aankomt op het overwinnen van strubbelingen.

Je ingesteldheid doet ertoe.

Het beïnvloedt de manier waarop je naar de wereld kijkt en heeft ook een invloed op je beslissingen en gedragingen.

Vandaag daag ik je uit om je attitude en de manieren waarop het je dagdagelijkse gewoontes beïnvloedt te bestuderen.

Vooral tijdens stressvolle periodes vallen we vaak terug op oude gewoontes die comfortabel aanvoelen, maar dat wilt niet meteen zeggen dat ze ook goed voor ons zijn.

Soms zijn periodes van strubbelingen in ons leven precies het juiste moment om je oude gewoontes te veranderen en nieuwe te creëren die je vooruit zullen helpen naar grotere en betere dingen.

Laten we het hebben over het omarmen van uitdagingen en het creëren van nieuwe routines zodat je beter leert omgaan met strubbelingen en zo een impact kan hebben op jouw omstandigheden.

Je routines onderzoeken

Om te beginnen met het omarmen van nieuwe gewoontes en routines is het eerst en vooral belangrijk om je oude gewoontes te onderzoeken.

Zet wat tijd opzij om een lijstje op te maken van de gewoontes in je leven. Maak een lijst van gewoontes die gezond zijn en je goed doen en ook de dingen die je wenst te veranderen.

Onthoud dat dit allemaal om je ingesteldheid gaat.

Ik weet dat het een hele taak kan lijken om nieuwe gewoontes te overwegen. Herinner jezelf dat deze moeilijke periode een kans is om dingen beter te maken en dat het creëren van nieuwe gewoontes je zal helpen.

Zorg ervoor dat het haalbaar blijft

Vervolgens dien je te beslissen welke routines je het meest wilt veranderen.

Er zullen wel een heleboel dingen in je leven zijn die je wenst anders te doen. Ze allemaal in een keer aanpakken zal waarschijnlijk leiden tot frustratie en falen.

Voor nu kies je best een of twee belangrijke handelingen. Dit zal je toelaten om je beter te concentreren op het omvormen van deze veranderingen in een gewoonte.

Focus op je beloningen

Herinner je je dat we het gehad hebben over je waarom?

Het is een goed moment om terug te kijken naar dit concept.

Overweeg waarom je deze nieuwe gewoontes wilt installeren. Als je middenin het aanpassen op je nieuwe job zit zou een van de gewenste acties kunnen zijn om elke dag meer om te gaan en te praten met je nieuwe collega’s.

Herinner jezelf waarom je dit wilt doen en welke beloningen je krijgt door meer sociaal te zijn. Je nieuwe gewoonte kan zijn om elke dag met een andere persoon meer betekenisvolle conversaties te hebben.

Wat krijg je door dit te doen? Het kan ervoor zorgen dat je hechtere relaties vindt of misschien dat je beter wordt in netwerken wat uiteindelijk kan uitmonden tot een promotie of andere gelijkaardige kansen.

Herinner jezelf aan de beloning wanneer je je te introvert voelt om een gesprek te starten.

Geef het de tijd die je nodig hebt

nieuwe routinesAls je van nature eerder introvert bent zal je bij het bovenstaande voorbeeld realistisch moeten zijn en beseffen dat voorbij je comfortzone gaan tijd zal vergen.

Handelingen vergen herhaling om gewoontes te worden. Een sociale vlinder worden gebeurd niet in een nacht. Het kan zelfs zijn dat je nooit het feestbeest zal worden.

Je sociale en professionele connecties verbeteren is hoe dan ook een realistisch doel. Geef jezelf minstens een maand van herhaalde oefening om te zien of spraakzamer zijn deel wordt van je routine.

Het allerbelangrijkst is om niet op te geven. Wees zacht voor jezelf als je je doel niet elke dag haalt. Probeer het de volgende dag opnieuw en blijf proberen.

Het vormen van nieuwe routines is een investering die je veel goed kan doen wanneer je uitdagende periodes moet doorstaan.

>