Het combineren van goede voornemens en doelen is de sleutel tot succes op lange termijn

goede voornemens en doelen

We hebben het reeds gehad over het verschil tussen goede voornemens en doelen.

Dit onderscheid is belangrijk voor de vooruitgang van onze challenge. Je hebt reeds geleerd dat een voornemen een idee, een belofte of filosofie is van iets dat je wenst.

Doelen zijn stappen die helpen je voornemen werkelijkheid te maken.

Een voornemen is tijdloos terwijl een doel een eindpunt heeft. Het combineren van goede voornemens en doelen is de sleutel tot het vinden van succes op lange termijn.

Laten we kijken hoe deze combinatie werkt.

Bepaal je doelen

goede voornemens en doelenJe moet de doelen die bij je voornemen horen helder formuleren.

Het is niet erg als je overkoepelende voornemen een beetje abstract is. Je kan bijvoorbeeld kiezen voor een standaard “Ik wil gezonder worden”.

We hebben besproken dat dit een erg vage stelling is die waarschijnlijk zal falen.

Gelukkig kan je de valkuil van het breken van je voornemen aanpakken door het te combineren met specifieke, heldere doelen.

Deze doelen kunnen het aantal kilogram je wenst te verliezen in de komende zes maanden, de veranderingen in je dieet en de sport en oefeningen die je in je leven gaat incorporeren, alsook het aantal keren per week je zal sporten inhouden.

Deze doelen zijn helder en specifiek. Je kan ze opvolgen en ze hebben een eindpunt.

Het feit dat ze een eindpunt hebben betekent niet dat je ze niet kan herzien of er iets aan kan toevoegen in de toekomst.

Maak een plan

Nadat je je doelen hebt bepaald is het tijd om een plan te maken over hoe je deze doelen gaat bereiken.

In een volgende post in deze challenge zal ik enkele strategieën aanhalen over hoe je het meest uit het stellen van je doelen kunt halen.

Voor nu moet je enkel weten dat je een plan nodig hebt indien je je motivatie wilt behouden in je weg naar het bereiken van je doelen.

Je plan dient dingen in te houden als hoe je je succes zal meten, op welke momenten je een check-in doet van je vooruitgang, van wie je hulp nodig hebt om je doel te bereiken en op welke manier je zal weten wanneer je elk doel bereikt hebt.

Enkele praktische voorbeelden kunnen het wegen van jezelf en dit bijhouden op wekelijkse basis zijn, praten met je familie over menu-aanpassingen of het inplannen van regelmatige sportsessies op je kalender.

Volg deze tips

Er zijn enkele algemene richtlijnen die je kunnen helpen bij het ontwikkelen van je voornemens.

Wees geduldig met jezelf. Zoals ik reeds eerder opmerkte vindt verandering niet plaats in een dag. Vergeef jezelf als je een fout maakt.

Neem je plan zo snel mogelijk weer op. Denk eraan dat het niet ‘alles of niets’ is.

Elk babystapje dat je neemt is vooruitgang in de juiste richting. Tot slot is realistisch zijn een belangrijke stap richting succes maar je wilt verleiding vermijden.

Vier je mijlpalen. Elke horde die je overwint is een reden om trots te zijn op jezelf en zal je motiveren om verder te gaan met je volgende doel.

Dit is hoe je goede voornemens en doelen kan combineren om zoveel mogelijk uit je gewenste doelen te halen. Vooruitgaan met een doel in het leven is waar deze challenge over gaat. Ik hoop dat je begint in te zien dat deze dingen echt mogelijk zijn.

  • […] filosofie is het gebruiken van een gezonde strategie om je voorbij de obstakels te krijgen. Merk op dat ik de woorden ‘gezonde strategie’ […]

  • […] ik reeds besproken heb is het erg belangrijk dat je doelen en voornemens een beetje uitdaging vergen maar niet te overweldigend […]

  • >