Grote veranderingen zijn een nieuw begin – word enthousiast

zelfsabotage

We hebben al vastgesteld wat je waarschijnlijk al je hele leven weet.

 

We kunnen hier niet onderuit. Soms krijgen we de keuze om een verandering in ons leven te maken. Soms worden we gedwongen om de dingen anders aan te pakken.

Verandering maakt deel uit van ons leven Click To Tweet

Hoe dan ook, verandering komt meestal met erg intense emoties.

Helaas zijn deze gevoelens vaak negatieve gevoelens. Schrik, angst, woede, wraak en verlies worden vaak geassocieerd met verandering in het leven.

Ik leer je graag enkele manieren om deze negatieve gevoelens om te zetten in enthousiasme. Lees verder voor enkele concrete manieren om je angst voor verandering om te zetten.

Herkader je gedachten en emoties

Een van de beste manieren om slechte gevoelens om te zetten is door je gedachten die de emoties omringen te herkaderen.

De manier waarop je denkt heeft een grote invloed op hoe je je voelt.

Als je de tijd neemt om een meer positieve kijk op de situatie te vinden zal je je er waarschijnlijk beter bij voelen.

Als je bijvoorbeeld zenuwachtig bent voor een sollicitatie, probeer dan te denken aan de goede dingen die bij deze nieuwe functie kunnen komen in de plaats van te denken aan de manieren waarop het mis kan gaan.

Deze strategie is zo simpel dat hij misschien onnozel of niet de moeite waard lijkt. Hoe dan ook, ze werkt enorm effectief.

Visualiseer je gewenste succes

nieuw beginVisualisatie is een andere bewezen strategie om de zenuwen te doen bedaren en vrede in je gedachten te brengen.

Neem rustig de tijd om even te zitten met je ogen gesloten.

Beeld je dan de gewenste oplossing van je huidige dilemma in. Visualiseer de activiteiten die je zal doen, het uitzicht, de geuren rondom je en de personen die betrokken zijn.

Hoe meer gedetailleerd, hoe effectiever je visualisatie sessie zal zijn. Dit is iets wat je regelmatig moet doen om het meeste impact te hebben.

Inzien wat je wilt is een effectieve manier om je hersenen te foppen en te laten denken dat het al gebeurd is.

Mediteer om rustig te worden

Als je een snelle manier van kalmeren nodig hebt in periodes van hoge angstgevoelens kunnen meditatie of geconcentreerde ademhalingen helpen.

Je hoeft geen expert te zijn in meditatie om te slagen.

Je zal misschien wel wat research willen doen om te kijken welke methode het best bij je past. De enkele handeling van stilzitten en concentreren op je ademhaling is voldoende om emoties die hoog oplopen te kalmeren.

Het effect is groter wanneer je meditatie deel laat uitmaken van je dagelijkse routine.

Overweeg het alternatief van blijven waar je bent

Tot slot overweeg je best wat er zal gebeuren als je niets verandert.

Het leven is saai en staal stil wanneer we pogingen tot groei vermijden. Veranderingen kunnen eng zijn.

Kijk terug naar de periodes waar je dingen over een andere boeg gegooid hebt en waarna je leven er beter op werd.

Je zal dan inzien dat verandering een heleboel goede dingen met zich mee kan brengen. Als je niet vooruitgaat of risico’s neemt om obstakels te overwinnen zal je nooit je werkelijke potentieel bereiken om je grootste dromen waar te kunnen maken.

In principe liggen angst en enthousiasme zeer dicht bij elkaar. Enkele kleine aanpassingen kunnen je snel van het negatieve naar het positieve brengen.

Het gaat allemaal om je attitude en ingesteldheid. Ik nodig je uit om deze strategieën uit te proberen en te zien welke het best werkt voor je.

  • […] waarom je deze nieuwe gewoontes wilt installeren. Als je middenin het aanpassen op je nieuwe job zit zou een van de gewenste acties […]

  • […] Ondanks de vermoeidheid die het met zich mee kan brengen zorgt verandering bijna altijd voor persoonlijke groei. […]

  • >