Goede voornemens? Trap niet in deze valkuilen!

valkuilen

We hebben het tijdens deze challenge veel gehad over hoe je op schema kan blijven met betrekking tot je voornemen.

Er zijn een heleboel trucks en strategieën om je voorbij de strubbelingen te duwen. En de motivatie die je nodig hebt om succesvol te zijn te bereiken.

We zijn bijna op het einde van de challenge. En daarom wil ik je graag wijzen op enkele dingen die je niet moet doen bij het streven naar je doelen.

Dit zijn enkele van de meest gebruikelijke redenen waarom mensen falen tijdens het streven naar hun doelen. Let op voor deze valkuilen om je kansen op succes enorm te verhogen.

Valkuil 1: Negatieve aandacht

valkuilenHet is verleidelijk om onze gebreken en zwaktes in de verf te zetten. Zeker wanneer we een verandering van levensstijl wensen te ondergaan. Dit is logisch.

Er is iets dat we niet goed vinden aan onszelf en willen verbeteren. Daarom maken we een voornemen om dit te veranderen.

Een verandering van perspectief kan het bereiken van je doel veel minder pijnlijk maken.

Zo kan je bijvoorbeeld in de plaats van “ik ben lui en verspil te veel tijd”, “ik heb mijn passie nog niet gevonden en ben klaar om op ontdekking uit te gaan” zeggen. De dingen die we onszelf vertellen leiden vaak tot ons handelen.

Valkuil 2: Zoeken naar trends

Trends komen en gaan. Het is makkelijk om hier bij aan te leunen of het gevoel te hebben dat je moet doen wat iedereen doet.

Dit is waarom velen onder ons voornemens stellen die helemaal geen betekenis voor ons hebben.

Beslissen een doel na te streven omdat het voelt alsof je het zou moeten doen omdat zoveel mensen het doen zorgt voor onechtheid tegenover jezelf en je kernwaarden.

Het zal enkel voor een gevoel van niet-verbondenheid en frustratie leiden op de weg naar je doel.

Valkuil 3: Zoektocht naar perfectie

Een dooddoener van voornemens ligt in het proberen perfect te zijn.

We zijn allemaal gebrekkige individuen. We zijn bestemd om zo nu en dan dingen te doen mislukken. Dit is zeker het geval wanneer we iets nieuw of iets buiten de comfortzone proberen.

Vergeef jezelf af en toe wanneer je je doel nastreeft. Het verwachten van perfectie is zelfsabotage en leidt vaak tot onvervulde dromen.

Valkuil 4: Verlies van enthousiasme

In het begin is het enthousiasme en de nieuwigheid van je voornemen vaak genoeg om je vooruit te helpen. Later kan je jezelf misschien te comfortabel voelen of aanvoelen dat dingen een gewoonte geworden zijn.

Op deze momenten is het makkelijk om in oude gewoonten te hervallen. Dit omdat je niet genoeg aandacht aan je handelingen besteedt of de focus verliest.

Het vinden van een ondersteunende cheerleader, jezelf visuele herinneringen geven of een andere gelijkaardige handeling kan de beste motivatie zijn om voorbij de sleur te geraken.

Conclusie

Er zijn andere valkuilen die ik in voorbije posts heb aangehaald. Zoals proberen alles alleen te doen. Of niet specifiek genoeg zijn bij het stellen van je doelen. Of het niet opmeten van je vooruitgang.

Ik wou graag enkele minder bekende problemen met je delen die zich kunnen ophopen en je succes saboteren. Nu dat je op de hoogte bent zal het makkelijker zijn om deze valkuilen te vermijden.

>