Gebruik visualisatie om te kalmeren wanneer je angstig of gestresseerd bent

visualisatie om te kalmeren

Ik hoop dat je je positief begint te voelen over de manieren waarop je de controle kunt nemen over je angstgevoelens.

Deze veranderingen kunnen absoluut de intensiteit van je angstgevoelens verminderen en reguleren. Een uitbarsting van nerveusiteit of paniek kan je echter uit het niets overvallen.

Er zijn verschillende relaxatieoefeningen die je op zulke momenten kunnen helpen.

Een van deze oefeningen is het in je voordeel gebruiken van de kracht van visualisatie. Blijf lezen om te ontdekken wat deze strategie inhoudt en wat erbij komt kijken wanneer je gebruik maakt van visualisatie om te kalmeren.

Het idee van visualisatieoefeningen kan in het begin wel wat intimiderend zijn. Het houdt in dat je jezelf actief verbeeldt in een plaats die zacht en ontspannend voor je is.

Het is een krachtige methode om jezelf essentieel in een andere omgeving te plaatsen. Je geest wordt een beetje voor de gek gehouden door hem te laten geloven dat je op een veilige plek bent die je gelukkig en tevreden maakt. Het is een manier om jezelf te kalmeren wanneer je dat nodig hebt.

Laat ons de stappen bekijken die nodig zijn bij een ideale visualisatiesessie.

visualisatie om te kalmerenDe eerste en belangrijkste stap is het kiezen van een veilige plek.

Het kan een echte plaats zijn sie je ooit bezocht hebt in het verleden, of zelfs iets dichtbij wat bekend aanvoelt. Het hoeft in feite zelfs geen plaats te zijn die je fysiek ervaren hebt. Het hoeft zelfs niet eens echt te bestaan.

Dit is uiteindelijk een oefening in verbeelding. Als je een creatief persoon bent, kan je zelfs een hele nieuwe wereld tot leven brengen in je geest. Een ideale plaats die al je zintuigen blij maakt.

Om het grootste effect te krijgen, maak je je gevisualiseerde plaats zo persoonlijk mogelijk op zoveel mogelijk manieren.

De plaats die je creƫert zou die moeten zijn waar je altijd in gedachten naartoe gaat wanneer je jezelf snel wilt kalmeren. Dus zorg ervoor dat het sterk met jou resoneert.

Wanneer je visualisatie om te kalmeren effectief gebruikt, wil je een plek die comfortabel aanvoelt. Door dit te doen maak je het veel eenvoudiger om je geest te sturen waar hij moet zijn.

Wanneer je je plots in een drukke plaats bevindt en een beetje een paniekaanval voelt opkomen, zoek dan een plaats waar je je kan terugtrekken, zoals een bijna lege brasserie of zelfs een toilet.

Maak het jezelf zo comfortabel mogelijk voordat je je speciale plaats inbeeldt.

Sluit dan je ogen en begin jezelf daar effectief voor te stellen. Denk aan de geluiden en het uitzicht om je heen.

Overdenk waarom deze plaats je een goed gevoel geeft, en omarm die gevoelens. Omring jezelf met zoveel mogelijk details en laat jezelf omarmd worden door elk van hen. Wees mindful naar de staat van je lichaam in het moment.

Voel de spanning uit je spieren wegvloeien. Wanneer angstgedachten proberen binnen te sluipen, verbeeld je dan dat je ze effectief verwijdert of vernietigt.

Je kan de angst als een donkere wolk visualiseren die door een zonnestraal verdreven wordt. Of ander fysiek object waar je zelf vanaf kan raken.

Visualisatie om te kalmeren kan een krachtige techniek zijn om de controle over je angst te behouden wanneer het je overvalt.

Met een beetje oefening en een open geest, vind je jezelf in controle over je angstgevoelens en geniet je van deze mentale retraite.

>