Doe aan Reflectief Denken om je vooruitgang te maximaliseren

kansen grijpen

Hoeveel fouten of falen heb je ervaren doorheen het pad van je leven? Beeld je in hoe je leven zou zijn als je nooit een herhaalde fout hebt gemaakt. Velen onder ons herhalen dezelfde fout keer op keer. Fouten hebben waarde: je kan ervan leren.

Op dezelfde manier kunnen successen herhaald worden. Ja, het is gebruikelijk dat iemand die succesvol is van koers verandert en zichzelf saboteert. Als je je succes kan herhalen en kan vermijden om dezelfde fouten te maken wordt alles veel gemakkelijker. Het leven is ook veel leuker en belonend.

Het antwoord is reflectief denken.

Evalueer elke dag je successen en falen:

  1. Op het einde van elke dag bepaal je de positieve en negatieve dingen. Misschien schreeuwde je baas tegen je en had je vervolgens een geweldige workout sessie. Overweeg de volledige dag en focus op het positieve en het negatieve. Het idee is om de negatieve uitkomsten te elimineren en de kans op het plaatsvinden van positieve uitkomsten te verhogen.
  2. Bepaal de oorzaak van elke uitkomst. Waarom schreeuwde je baas tegen je? Is het iets dat waar jij de controle over zou kunnen hebben? Als ze schreeuwde omdat haar man haar verlaten heeft is dit duidelijk buiten jouw controle. Maar laten we overwegen dat ze tegen je schreeuwde omdat je verslag twee dagen te laat was en omdat je regelmatig 15 minuten te laat op je werk aankomt.
    • Je duidt ook aan dat je een geweldige workout had omdat je meer dan normaal geslapen hebt de vorige nacht en een snack gegeten had twee uur voor je workout.
  1. Profiteer van je kennis. Hoe kan je in de toekomst vermijden in de problemen te geraken bij je baas? Zorg dat je werk op tijd af is en dat je op tijd op je werk bent.
    • Als je geweldige workouts wilt blijven hebben ga je op een redelijk uur slapen, neem je een snack mee naar het werk en neem je de tijd om deze op te eten.
  1. Stel een plan op om je nieuwe kennis te gebruiken. Je kan een boek kopen over het aanvechten van uitstelgedrag en voortaan al je werk op tijd af krijgen. Je kan je werkgewoonten verbeteren en leren hoe je vermijdt om tijd te verspillen. Je kan je alarm wat eerder instellen en je ochtendroutine stroomlijnen zodat je elke dag op tijd op je werk bent.
  2. Visualiseer succes. Beel jezelf in dat je je op deze nieuwe manier gedraagt. Beeld je de positieve voordelen in die je zal verkrijgen.
  3. Herinner jezelf van de gevolgen indien je niet doorgaat met je plan. Wat zou er gebeuren als je verder doet met laatkomen op het werk en het niet halen van deadlines? Je werkstatus kan in het gedrang komen. Dat is een enorm gevolg voor de meesten onder ons. Slechte workouts kunnen betekenen dat je nooit die laatste kilo’s kwijtraakt.
    • Voel de pijn van het falen om te veranderen.
  1. Bekijk je gedachten en gevoelens. Als je tegen verandering bent zal veranderen een pak moeilijker zijn. Laat je negatieve gedachten en gevoelens los. Het is natuurlijk om verandering te vermijden maar je kan het.
  2. Bekijk je resultaten. Voltooi je je werk op tijd? Kom je op tijd aan op je werk? Hoe zijn je workouts?
    • Nieuwe gewoonten zijn moeilijk te ontwikkelen. Het kan wat tijd vergen tot je nieuwe strategieën een automatisme worden.
    • Blijf je vooruitgang sturen tot je resultaten acceptabel zijn. Kleine aanpassingen tussendoor zullen noodzakelijk zijn.

Na enkele maanden zul je opmerken dat je de meeste van je dagelijkse fouten hebt weggewerkt.

Je kan dit gratis werkblad downloaden om je te helpen.

Het zal misschien beter voor je zijn om een keer per week neer te zitten en de hele week in een keer te bekijken.

Overweeg alle verschillende aspecten van je leven: relaties, financiën, werk, gezondheid enz.

Gebruik reflectief denken om je leven te verbeteren. Een journal is hier perfect voor.

Verkrijg waarde uit je overwinningen en falen.

>