Controleer je angstgevoelens door regelmatig te bewegen

fysieke beweging

Ok, je hebt een wandeling toegevoegd aan je anti-angst-routine en je bent nu een echte ‘believer’ van de kracht van een stevige wandeling voor het oppeppen van je stemming.

Dat is fantastisch! Als je geniet van de fysieke beweging en zijn verzachtende mentale effecten, overweeg je misschien om andere types van beweging in je leven toe te voegen.

Je weet dat beweging geweldig is voor je lichaam en fysieke gezondheid.

Je hebt gezien wat gewoon een beetje wandelen kan doen. Lees verder om te leren hoe je angstgevoelens kan controleren door regelmatig te bewegen. Sommige types van bewegen die het beste werken en hoe jouw fitheid bijdraagt tot een beter stressmanagement.

Beweging heeft meetbare fysieke effecten, zowel op je hersenen als op je lichaam.

fysieke bewegingGoed-gevoel hormonen worden afgegeven wanneer je je lichaam beweegt. Inclusief endorfine en endocannabinoïden.

Lichamelijke inspanning vermindert ook het gehalte van bepaalde chemische stoffen van je immuunsysteem waarvan bekend is dat ze symptomen van depressie verergeren. Zelfs het simpelweg verhogen van je lichaamstemperatuur door bewegen kan een kalmerend effect produceren.

Er zijn ook een paar geweldige emotionele voordelen die je krijgt door je lichaam te bewegen.

Je lichaam in beweging zetten kan een mooie afleiding zijn van je zorgen. Hierdoor kun je je concentreren op mindful in het nu te zijn, of je geest naar meer plezante gedachten laten afdwalen.

Bewijzen dat je hebt wat nodig is om je bewegingsdoelen te bereiken is een fantastische boost voor je zelfvertrouwen. Om nog maar te zwijgen over wat een strakker lichaam in de spiegel voor je kan doen. Gematigde beweging kan ook een van de beste copingmechanismen zijn wanneer je tegen je angst vecht.

Je hoeft niet intensief te gaan sporten om van de voordelen te genieten. Gewoon een paar keertjes per week een half uurtje hiervoor uittrekken kan al voldoende zijn.

Zelfs kleine veranderingen in je dagelijkse routine, zoals de trap nemen in plaats van de lift, of verder van kantoor parkeren, kan al helpen.

Overweeg om oefeningen als lopen, wandelen of yoga op je agenda te zetten.
Wat ik heel leuk vind is T-Tapp. Een beetje een combinatie van krachttraining en pilates…

Deze vormen van beweging laten je toe om de natuur in te trekken. Zijn simpel genoeg om je geest een pauze te geven en hebben voordelen zoals een verhoogde mentale focus.

Wat je ook kiest, kies iets waar je van kan genieten. Dit zal de kans verhogen dat je voor je nieuwe routine zult blijven gaan, en je motiveren om door te zetten.

Bekijk wat je in het verleden heeft weggehouden van beweging, en plan strategieën om die problemen te overwinnen. Je kan bijvoorbeeld een buddy zoeken die je aanspoort, of met je mee naar de fitness gaat, zodat je het niet te gemakkelijk laat afweten.

Stel redelijke doelen voor jezelf.

Zeker als fitness niet iets is wat in het verleden al deel heeft uitgemaakt van je leven.

Klein beginnen vermindert niet enkel de kansen dat je zult opgeven, het is ook veiliger. Check altijd bij je dokter om er zeker van te zijn dat je fysiek in staat bent om het type beweging uit te oefenen dat je gekozen hebt.

Er zijn vele voordelen die bij fysieke beweging komen. Je weet dat het verminderen van angstgevoelens en stress een voordeel is waar je veel aan zult hebben. Ga naar buiten en ga bewegen als je je angstgevoelens wilt bedwingen.

  • […] of een korte bewegingsroutine om je lichaam op te […]

  • >