Angstgevoelens snel herkennen

Angstgevoelens snel herkennen

Een van de beste manieren om met angstgevoelens om te gaan is diezelfde angstgevoelens snel herkennen.

Het probleem met deze geestestoestand is dat hij snel uit de hand kan lopen. Hoe sneller je opmerkt dat je meer dan een beetje angstig wordt, hoe beter je in staat zult zijn om de effecten aan te vechten. Dit kan je doen door verschillende technieken die je helpen om je kalmte te hervinden.

Of je nu ademhalingstechnieken, meditatie, positief denken, of een van de andere technieken of tips gebruikt die je tijdens de maand november hier zult vinden (of ergens anders), de sleutel om minder angstig te worden ligt in het opmerken zodra het begint. Het is veel eenvoudiger om te kalmeren wanneer je je een beetje gestresseerd voelt dan wanneer je in het midden van een geweldige paniekaanval zit.

Je aanpak in het opmerken wanneer je angstig wordt zonder geldige reden - onthoud dat angst soms nuttig en nodig is - zou tweeledig moeten zijn. Je zou zowel op je geest als op je lichaam moeten letten. Elk van deze twee zal je, lang voordat het uit de hand loopt, hints geven. Jezelf onder controle houden en jezelf forceren om terug te kalmeren is het hele punt van deze oefening. Hoe eerder je het angstgevoel kan onderbreken, hoe eenvoudiger het is om erdoor te breken en jezelf te stoppen voordat het uit de hand loopt.

Je zal zowel fysieke als mentale symptomen hebben lang voordat je te nerveus of te angstig bent om er iets tegen te doen.

Voordat ik met je deel waar je naar moet kijken, wil ik dat je je ervan bewust bent dat wat je zult ervaren van persoon tot persoon verschilt. Soms merk je de meeste symptomen op, terwijl je op andere momenten maar hier en daar een symptoom hebt. Wacht niet totdat je alle symptomen vertoont voordat je begint te werken aan het verlichten van je angst.

angstgevoelens snel herkennen

De fysieke symptomen bestaan uit wat we in de post van gisteren besproken hebben.

Onder meer: slaapproblemen, slapeloosheid, maagproblemen, misselijkheid, diarree, overmatig zweten, verhoogde hartslag, hoofdpijn, vermoeidheid en zwakte.

De mentale signalen die je begint te krijgen wanneer je angstig wordt zijn een gevoel van angst voor de angst, moeite met concentreren of gewoon een leeg hoofd, het gevoel van gespannen zijn en alert op gevaar, gevoelig zijn, niet stil kunnen zitten en geïrriteerd zijn.

Nogmaals, je zal niet al deze mentale en emotionele symptomen elke keer ervaren, maar ze zijn een goed signaal om naar uit te kijken.

Wees aandachtig naar je lichaam en geest.

Herken de signalen van angst op tijd en doe moeite om te ontspannen en je angsten te rationaliseren. Verbreek de vicieuze cirkel en vermijd dat je angstgevoelens uit de hand lopen.

>