6 Essentiële Strategieën om jouw “3-Day Monk” uitdagingen te overwinnen

3 day monk

Wanneer ik ergens aan begin, heb ik soms echt de neiging om er vol enthousiasme in te vliegen. Maar na een paar dagen is datzelfde enthousiasme ineens verdwenen. Poef! Weg!

Heb jij dat ook soms?

De term ‘3 day monk’ betekent dat iemand geobsedeerd raakt met iets in de korte-termijn, maar snel zijn interesse verliest.

Het object van onze high-level-interesse kan onze nieuwe blog zijn, een instrument leren bespelen of een nieuwe taal leren, of een nieuwe hobby.

We hebben meestal veel interesse, maar er wordt maar heel weinig verwezenlijkt. Je kunt nu eenmaal geen six-pack kweken in vijf dagen? Je kunt ook geen boek schrijven of Russisch leren in diezelfde tijdspanne.

Als je echt vooruitgang wilt boeken met iets, dan is het belangrijk om er elke dag opnieuw te staan. Je hoeft er niet elke dag uren in te steken, maar je dient wel op een consistente basis moeite te doen.

Deze ideeën zullen het gemakkelijker maken om jouw 3 day monk uitdagingen aan te pakken:

  1. Begin met iets waar je echt van geniet. Dit zijn vrijwillige activiteiten, dus kies iets wat je graag doet. Het is veel gemakkelijker om succesvol te zijn als je geen brute kracht of discipline moet gebruiken om jezelf zover te krijgen om door te zetten. Wilskracht werkt enkel op korte termijn.
    • Begin met een activiteit die je altijd geïnteresseerd heeft, maar die je om een of andere reden nooit doorgezet hebt.
  2. Houd een positieve attitude. Twijfels zijn menselijk. Ze gaan meestal na een tijdje wel weg. Ga gewoon door en laat je twijfels achter je.
    • Ga nog een dag door en kijk hoe je je morgen voelt. Het zou zonde zijn om een dag te verspillen.
  3. Doe het elke dag. Spendeer als dat mogelijk is elke dag wat tijd aan je nieuwe activiteit. Een nieuwe gewoonte ontwikkelen is veel gemakkelijker met een dagelijkse activiteit dan met iets wat je maar een of twee keer per week doet.
    • Zelfs al is het maar voor een paar minuten, het kan echt een groot verschil maken in doorzetten.
  4. Ga traag. Het is een echte uitdaging om ineens elke dag een activiteit van 60 minuten aan je leven toe te voegen. Vijftien minuten per dag deze week en twintig minuten per dag volgende week, werkt meestal beter dan drie uur op dag 1. Maak een schema dat dit idee ondersteunt en je bent al goed op weg.
  5. Begin er gewoon aan. Er gaan dagen zijn dat je simpelweg geen zin hebt om je activiteit te doen. Een goede manier om de situatie te redden is jezelf vertellen dat je het maar 10 minuten moet doen.
    • Plannen voor 10 minuutjes maakt het gemakkelijker om te beginnen. En eens je die 10 minuten gedaan hebt, blijf je het meestal ook wat langer volhouden.
  6. Houd de “waarom” in gedachten. Het is gemakkelijk om gefocust te zijn op grond van dagelijkse uitvoering, maar je kunt op deze manier snel je motivatie verliezen. Ga altijd terug naar de bron van jouw motivatie, wat dikwijls ook het eindresultaat is.
    • Focus op het eindresultaat, en je motivatie zal terugkeren.

3 day monkConclusie

Enkel omdat je een geschiedenis hebt van een 3 day monk, hoeft niet te betekenen dat je op die weg moet verder gaan. Vandaag is een nieuwe dag. En jij kan ervoor kiezen om de dingen anders te gaan doen.

Download de worksheet doelenplanner om je hiermee te helpen.

Diegenen die succesvol zijn, steken er de tijd in om betekenisvolle vooruitgang te boeken.

Korte-termijn intense actie, is zelden de juiste tactiek om iets te bereiken waar een significante leercurve aan vast zit. Maak het jezelf niet te moeilijk. Begin traag met een activiteit die je echt graag doet.

>