5 Topmanieren om je gezonder te VOELEN, er gezonder uit te ZIEN en gezonder te ZIJN

gezonder

Je gezondheid en fitheid verbeteren hoeft geen hard werk te zijn.

Ja natuurlijk, een atletisch, cover-model lichaam krijgen is niet gemakkelijk. Maar als het gaat om je simpelweg een beetje gezonder te voelen, er een beetje beter uit te zien en een beetje veer in je manier van lopen te krijgen, dan heb je meer dan genoeg simpele opties.

In feite, eigenlijk is het kennen van deze kleine ‘hacks’ om je welzijn te verbeteren ook cruciaal wanneer het aankomt op het creëren van die ‘killer-body’. Waarom? Omdat het doorzetten van deze veranderingen je de energie en de mogelijkheid biedt om grotere veranderingen te maken. Dit zijn die eerste kleine stapjes die al de rest mogelijk maken.

Hier zijn een paar plaatsen waar je mee kan beginnen…

Vervang al je drankjes door water

vervang je drankjes door water

Recente studies suggereren dat het vervangen van al je drankjes door water een groot verschil kan maken voor je energieniveau, je gewichtsverlies en zelfs je mentale focus. 

De reden hiervoor is niet alleen omdat je minder lege caloriën in je lijf stopt, maar ook dat je je metabolisme verhoogt waardoor je je vet sneller en op een meer efficiëntere manier verbrandt.

Slaap meer

gezond slapen

Wat kan nu gemakkelijker zijn dan langer in bed blijven liggen? Je gelooft het misschien niet, maar dit is een van de beste manieren om meer calorieën te verbranden en het zal je ook helpen om met een fris en opgeladen gevoel wakker te worden. Klaar om de dag te beginnen!

Wandel meer

meer wandelen

Je kan een hoop extra calorieën verbranden door van en naar het werk te wandelen, een halte eerder van de bus te stappen, of je auto aan het einde van de parkeerplaats te stallen. 

Dit zal niet enkel calorieën verbranden, maar zal je ook helpen om je fysieke fitheid te verhogen en je rusthartslag te verbeteren. Een lagere rusthartslag betekent dat je je rustiger voelt en minder gestresseerd en het reduceert je kansen om hartproblemen en andere ernstige aandoeningen te ontwikkelen.

Mediteer

mediteren

Ok, de gewoonte om te mediteren is niet echt gemakkelijk. We zijn gewoon om de hele dag bezig te zijn met vanalles en het idee om een kwartier lang ‘niks’ te doen schrikt ons eigenlijk wel af. 

Maar beginnen met een luttele vijf minuutjes per dag is al een stuk minder moeilijk. Ja, je hoort het… vijf minuutjes per dag! Dat is niet meer dan twee spelletjes candy-crush of een artikel uit de krant lezen. Dat moet wel lukken, niet? Er is geen enkel excuus om het niet te doen. De voordelen van deze bezigheid zijn absoluut enorm… dus het is tijd dat je het probeert! Zet een wekker voor vijf minuten voordat je je dag start en vlieg de dag in met een kalmer, gelukkiger en meer gefocusd gevoel.

Neem een Vitamine D supplement

vitamine D

Recente studies tonen aan dat dit efficiënter is tegen verkoudheden en griep dan vaccinaties! En dat is nog maar één van de voordelen van deze wondervitamine.

>