30 Dagen vol tevredenheid en dankbaarheid

van klagen naar tevredenheid

Oef! De laatste vier weken zijn voorbijgevlogen!

We hebben zoveel informatie verwerkt over hoe je klagen naar tevredenheid kan omzetten.

Ik heb een geweldige tijd beleefd door dit met jou te kunnen delen. Ik kan haast niet geloven dat we op het einde van onze reis zijn aanbeland. Ik vind het en beetje spijtig om te moeten afronden maar ik weet zeker dat je nu alle middelen hebt die je nodig hebt om vooruit te geraken en je doel om het leven op een positieve manier te bekijken kunt bereiken.

Je hebt de kennis die je nodig hebt om jouw ingesteldheid volledig om te gooien. En te werken aan oplossingen in de plaats van automatisch je frustraties te luchten.

Nu we deze 30 dagen afronden is het logisch om even terug te kijken naar alles wat we hebben behandeld. Ik weet dat het een heleboel informatie is en dat het overweldigend kan lijken. Laten we het daarom opdelen en ons geheugen verfrissen met alles wat we de voorbije maand geleerd hebben.

Onze challenge begon met een introductie van het onderwerp en een overzicht van wat het betekent om klagen naar tevredenheid om te zetten.

van klagen naar tevredenheidIk gaf je wat inzicht in wat je zou leren doorheen onze tijd samen en ik hoop dat ik mijn beloftes ben nagekomen. Vervolgens zijn we verder gegaan naar een onderzoek van het klagen.

Deze blik naar hoe klagen ineen zit was zeer uitgebreid.

Je hebt geleerd wat er gebeurd in je brein en hoe het brein verandert wanneer je op regelmatige basis klaagt. Negativiteit is een makkelijker patroon om in je neurale paden vast te leggen en het kan een destructieve gewoonte worden.

Constant klagen is niet enkel schadelijk voor jezelf maar het schaadt ook de personen rondom jou. Na het ontdekken van deze gevolgen heb je het begrip en de motivatie om uit de val van klagen te geraken.

Verder onderzochten we het concept van klagen met de nadruk op manieren om de giftige gewoonte om te vormen naar proactieve actie. Ik heb je de stappen geleerd om een legitieme klacht te vormen en hoe je kan brainstormen naar oplossingen voor de problemen die je gefrustreerd maken in de plaats van erover te zeuren.

De volgende sectie van onze challenge was gericht op het vinden van manieren om de controle te krijgen over je klagen zodat je verder kan geraken op een strategische manier richting tevredenheid.

We hebben gekeken naar de rol die dankbaarheid speelt, hope je bewust kan worden van je klagen, wat je moet doen in de plaats van te klagen en meer.

Op het einde van onze tijd samen hebben we voornamelijk gekeken naar tevredenheid en hoe je het bereikt.

Eens je manieren ontdekt om klagen te minimaliseren is het veel makkelijker om je energie in meer positieve dingen te steken. Ik deelde enkele concrete methodes met je over hoe je meer tevredenheid in je leven krijgt.

Ik liet je inzien dat tevreden zijn besmettelijk is. Ik hielp je bij het aanwerven van een ondersteuningsnetwerk om je vooruit te duwen richting je doelen. Tot slot leerde ik je ook om de dingen die je terughouden los te laten.

Dat is zeker een heleboel materiaal waar we ons doorheen gewerkt hebben. Je kan altijd teruggrijpen naar deze challenge om iets opnieuw te bekijken en de delen die nog wat werk vergen te verwerken.

Klagen achterwege laten om tevredenheid te bereiken is een proces. Hoe meer je elk component van deze challenge oefent, hoe makkelijker het zal zijn om deze lessen in je leven te incorporeren.

Geniet van de reis en veel geluk!

>